IT.NORCOM [FORUM] Strona Główna IT.NORCOM [FORUM]
Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BŁAD W NUMERZE VIN
Autor Wiadomość
trepek 


Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 10
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Osiek k/Olkusz
Wysłany: 18-02-2010, 18:08   

Ja nie mam DR tego pojazdu bo to jeszcze nie jest mój :wink:
Całego numeru VIN nie pamiętam, bo niestety sobie go nigdzie nie zapisałem... Ale pamiętam za to początek (końcówka się zgadzała w obydwu przypadkach):
- na grodzi: WAUEC58AZMA....
- w dowodzie: WAUZZZ8AZMA...

Jakby ktoś potrzebował podkładki z opisanymi oznaczeniami nr VIN w grupie VAG, szczególnie audi 80 http://www.centrum.audi80.pl/content/view/42/35/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
S.K.P-POZNAŃ 
OSDS



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 2717
Piwa: 95/29
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-02-2010, 18:22   

trepek napisał/a:
Ja nie mam DR tego pojazdu bo to jeszcze nie jest mój :wink:


I niech tak zostanie 8)
_________________
Polska to kraj skrzyżowań i zakrętów. Wciąż nie możemy znaleźć ruchu bezkolizyjnego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
adam1501


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 5338
Piwa: 229/48
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 18-02-2010, 18:25   

Najprawdopodobniej ktoś strzelił babola, diagnosta na pierwszym badaniu albo WK przy wystawianiu DR. Zanim zdecydujesz się na zakup tego pojazdu spraw aby właściciel doprowadził dokumenty do normalności.
_________________
Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.
Tacyt.
http://osds.org.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
trepek 


Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 10
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Osiek k/Olkusz
Wysłany: 18-02-2010, 18:30   

S.K.P-POZNAŃ napisał/a:
trepek napisał/a:
Ja nie mam DR tego pojazdu bo to jeszcze nie jest mój :wink:


I niech tak zostanie 8)


Wolałbym nie... Jestem fanem audi 80/90 i to jest naprawdę rodzynek pod względem wyposażenia, pochodzenia, stanu technicznego itp.
Ale zobaczymy jak to będzie ;)
Jakby ktoś się pytał po co tyle zachodu: można jeździć nowym Mustangiem ale można również jeździć starym, dwugaźnikowym Mustangiem w wersji Shelby z przeszywającym ciarkami skórę charakterystycznym gulgotem silnika 8)
To w sumie tyle, odnośnie czemu ten samochód. Tylko tam są inne cechy charakterystyczne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
bohdang 


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 790
Otrzymał 25 piw(a)
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18-02-2010, 18:46   

To nie jest błąd. Samochody marki Audi (ale nie tylko Audi) produkowane na rynek amerykański rzeczywiście posiadały podwójne oznakowanie nadwozia. Jeden z tych numerów VIN był nabijany np. na ścianie grodziowej, drugi zaś znajdował się na tabliczce znamionowej i na tabliczce (pasku) pod szybą czołową - zgodnie z wymogami przepisów amerykańskich, chociaż teraz już i pojazdy produkowane na Europę mają takie VIN-y za szybą czołową. Na pozycjach: 4-6 i 9 numery te zawierają znaki wypełniające "Z", bądź też oznaczenia dotyczące wyposażenia pojazdu. Pozostałe znaki, w tym kolejny numer seryjny pojazdu, są takie same. Jeśli ktoś zechce spokojnie i rozsądnie przeanalizować taki przypadek auta z USA czy Kanady, to wszystko mu się logicznie ułoży. Ja, poza tym logicznym wywodem, posiadam pismo od przedstawiciela grupy V-A w Polsce, potwierdzające to co powyżej napisałem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
trepek
trepek 


Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 10
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Osiek k/Olkusz
Wysłany: 18-02-2010, 18:50   

Za szybą też miał oznaczenia VIN, ale takie jak na dowodzie, czyli europejskie...

[ Dodano: 18-02-2010, 18:52 ]
Za szybą też miał oznaczenia VIN, ale takie jak na dowodzie, czyli europejskie...
Czyli jak mam to rozumieć, to podwójne oznakowanie? Że samochód ma takie i takie numery, amerykańskie i europejskie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
DARIO64 
OSKP Najlepsiejszy kolega łysego :)



Pomógł: 87 razy
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 6346
Piwa: 345/71
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 18-02-2010, 18:55   

bohdang napisał/a:
To nie jest błąd. Samochody marki Audi (ale nie tylko Audi) produkowane na rynek amerykański rzeczywiście posiadały podwójne oznakowanie nadwozia


Dokładnie,miałem kiedyś takiego Volkswagena, jeżeli ten za szybą zgadza się z dowodem i tabliczką to jest ok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
bohdang 


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 790
Otrzymał 25 piw(a)
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18-02-2010, 19:10   

Jeżeli samochód został sprowadzony z USA, to za właściwy numer VIN musi mieć uznany ten "amerykański" numer VIN, gdyż taki numer istnieje w jego amerykańskich papierach i taki sam musi zaistnieć w papierach "naszych". Jeśli więc numer VIN w dokumentach amerykańskich, na tabliczce znamionowej i na "blaszce" pod szybą jest taki sam, to właśnie ten numer VIN diagnosta powinien wpisać w wystawiane przez siebie dokumenty po przeprowadzonym badaniu technicznym. I ten numer VIN powinien być wpisany w polski dowód rejestracyjny. Oczywiście, w wystawianych zaświadczeniach diagnosta powinien zamieścić stosowną adnotację o fakcie istnienia drugiego numeru VIN wraz z wyjaśnieniem tegoż faktu. Organ rejestrujący również powinien w dokumentacji pojazdu ten fakt odnotować. W przypadku mojej styczności z taką sytuacją (kilka lat temu), organ rejestrujący w wystawionym dowodzie rejestracyjnym zawarł taką adnotację z podaniem tego drugiego, "europejskiego" numeru VIN i klient jeździ autem do dziś, a nawet pierwszy właściciel odsprzedał to auto kolejnemu i nikt nie miał z tego powodu żadnych komplikacji.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
trepek 


Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 10
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Osiek k/Olkusz
Wysłany: 18-02-2010, 19:15   

Powoli się gubię.

Raz piszesz:
"Jeden z tych numerów VIN był nabijany np. na ścianie grodziowej, drugi zaś znajdował się na tabliczce znamionowej i na tabliczce (pasku) pod szybą czołową"
A póżniej:
"Jeśli więc numer VIN w dokumentach amerykańskich, na tabliczce znamionowej i na "blaszce" pod szybą jest taki sam".

Powiedzmy, że dokumentów amerykańskich nie ma. Na ścianie grodziowej jest VIN amerykański a pod szybą i w dowodzie europejski. Tak wygląda sytuacja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
bohdang 


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 790
Otrzymał 25 piw(a)
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18-02-2010, 19:27   

A! No to takiej sytuacji ja nie rozumiem. Należy więc zwrócić się o wyjaśnienie do przedstawiciela Audi. Ja opisałem "swój" przypadek. W nim wszystko układało się logicznie i zostało wyjaśnione - udokumentowane. To co Ty opisujesz jest trochę nielogiczne, albo czegoś ja nie rozumiem.

[ Dodano: 18-02-2010, 19:40 ]
Miałem jeszcze podobny przypadek z V-W Golfem, też ładnych parę lat temu. W tym przypadku miał wybite na ścianie grodziowej dwa numery VIN - europejski i amerykański. Jeden (ten "europejski") - tak jak to normalnie w Golfie, na pasie podokiennym (podszybiu). Drugi zaś (ten "amerykański"), właśnie na ścianie grodziowej tak jak w Audi. No, ale na tabliczkach: tej za szybą i znamionowej miał VIN "amerykański", tak że po odpowiednich wyjaśnieniach wszystko zostało załatwione pozytywnie dla klienta. Tak więc nie wiem jak ten Twój problem "rozgryźć" :x
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Rowan 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 280
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wlkp
Wysłany: 18-02-2010, 19:53   

Moim zdaniem jeden i drugi numer jest prawidłowy i oba są europejskie, samochód był produkowany w Niemczech na rynek amerykański, dlatego został nabity drugi numer z wypełnionymi pozycjami 4,5,6, ( takie wymogi w USA )
Jaki powinien być w dowodzie? Ten który był w DR z zagranicy, oraz adnotacja przy pierwszym badaniu w Polsce o podwójnym nr VIN ( tak jak pisał wyżej Bohdang )
Jeśli nie ma innych dokumentów to zostawić tak jak jest i ewentualnie na BT wystawić zaświadczenie z opisem o podwójnym nr VIN
jeśli jesteś fanem takich pojazdów to w Twoim interesie jest starać się by mieć komplet dokumentów( DR z zagranicy itp ) i dotrzeć do nich ( chyba że spłonęły :-) )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
S.K.P-POZNAŃ 
OSDS



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 2717
Piwa: 95/29
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-02-2010, 20:00   

bohdang napisał/a:
. Oczywiście, w wystawianych zaświadczeniach diagnosta powinien zamieścić stosowną adnotację o fakcie istnienia drugiego numeru VIN wraz z wyjaśnieniem tegoż faktu. Organ rejestrujący również powinien w dokumentacji pojazdu ten fakt odnotować. W przypadku mojej styczności z taką sytuacją (kilka lat temu), organ rejestrujący w wystawionym dowodzie rejestracyjnym zawarł taką adnotację z podaniem tego drugiego, "europejskiego" numeru VIN i klient jeździ autem do dziś, a nawet pierwszy właściciel odsprzedał to auto kolejnemu i nikt nie miał z tego powodu żadnych komplikacji.

Rowan napisał/a:
Moim zdaniem jeden i drugi numer jest prawidłowy i oba są europejskie, samochód był produkowany w Niemczech na rynek amerykański, dlatego został nabity drugi numer z wypełnionymi pozycjami 4,5,6, ( takie wymogi w USA )
Jaki powinien być w dowodzie?


Proszę ,podajcie podstawy prawne ,że pojazd w Polsce może mieć dwa nr VIN.
O ile dobrze pamiętam jeden z nich musi byc za XXXXXXXXX-OWANY.
_________________
Polska to kraj skrzyżowań i zakrętów. Wciąż nie możemy znaleźć ruchu bezkolizyjnego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
adam1501


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 5338
Piwa: 229/48
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 18-02-2010, 20:08   

trepek napisał/a:
Powiedzmy, że dokumentów amerykańskich nie ma. Na ścianie grodziowej jest VIN amerykański a pod szybą i w dowodzie europejski. Tak wygląda sytuacja.

Może nie koniecznie takiej sprawy to tyczyło ale Pan Bogusław chyba dość dobrze to określił: http://www.norcom.com.pl/...ighlight=#50105
_________________
Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.
Tacyt.
http://osds.org.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Rowan 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 280
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wlkp
Wysłany: 18-02-2010, 20:13   

Cytat:
Proszę ,podajcie podstawy prawne ,że pojazd w Polsce może mieć dwa nr VIN.
O ile dobrze pamiętam jeden z nich musi byc za XXXXXXXXX-OWANY.

tylko że w tym przypadku oba numery są "takie same" pierwszy ma znaki 4,5,6 wypełniony znakami ZZZ a drugi jest uzupełniony.
Są przypadki o których żadne prawo nie mówi :-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
trepek 


Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 10
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Osiek k/Olkusz
Wysłany: 18-02-2010, 20:26   

Ło kur... Panowie, mylnąłem się. Jeszcze raz przeczytałem całą rozmowę na gg, którą zrelacjonowała mi osoba oglądająca ten samochód (również jak ja fan audi 80, zaufana osoba).
Na grodzi jest wybity VIN europejski a w dowodzie, na naklejce w bagażniku i pod szybą VIN amerykański.
Ale wtopa... i tyle zamętu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group